Industria de gaming a crescut spectaculos în pandemie

Cererea de console a crescut cu 200%.

Creşterea în cazul jocurilor video a fost de peste 45%.

Primul concert într-un joc video a adunat milioane de spectatori… virtuali. Dar recordul a fost repede doborât! Travis Scott a adus anul acesta în spaţiul digital 12 milioane de jucători. În izolare oamenii s-au refugiat în…jocuri.

Jaxi, gamer profesionist: Cred că a fost cea mai bună perioadă pentru noi. Pentru că lumea, fiind forţată să stea în casă, a început să descopere nişte pasiuni sau să fie mai atrasă de jocuri pentru că le lipseşte sportul. Şi atunci, se regăsesc în alte competiţii, la jocurile electronice în momentul de faţă. S-au dublat cifrele, foarte mulţi oameni noi, foarte multe competiţii la care am participat. Şi tatăl meu se joacă şi mi-a dat foarte multă lume mesaje că mă urmăresc cu părinţii, te urmăresc cu tatăl meu, încerc să îl conving şi pe el să se joace. Înainte de pandemie cred că eu aveam undeva până în 100 mii de abonaţi iar în perioada pandemiei am făcut aproape 40 mii. Adică aprope 15 mii pe lună, ceea ce e foarte mult având în vedere media care era înainte de pandemie.

Un rol important în creşterea numărului de utilizatori l-a avut faptul că multe vedete au început să se joace şi să intre în contact cu fanii.

Dragoş Porumb, reprezentant magazin media: S-a văzut o creştere semnificativă a cererii de console PlayStation PS4, Xbox One, Nintendo Switch, undeva la 200%. Deasemenea, jocurile video au înregistrat o creştere de peste 45%.

Şi vânzările de echipamente s-au triplat.

Larisa Popescu, reprezentant firmă periferice: Orice sportiv virtual are nevoie pentru a se juca, în general, de un mouse, o tastatura şi o pereche de căşti. Iar noi în această categorie de produse putem spune că noi am dublat vânzările în ultimele două luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar când vorbim despre şoricelul de gaming, doar categoria lui a fost aproape triplată.

Şi dacă pentru unii pare un mod ciudat de a petrece timpul liber, pentru alţii joaca înseamnă bani.

(Jaxi, gamer profesionist): Hai să te întreb pe tine pentru că ar fi interesant să îmi spui. Cât crezi că ar lua un jucător de CS go de exemplu, e un joc CS Go pe care l-am jucat până acum doi ani profesionist în România, cât crezi tu că ia un jucător salariu, pe lună, nu bani din premii sau sponsorizări, la o echipă de top din Danemarca?

(Reporter): 1.000 – 2.000 Euro?

(Jaxi): O mie? 30.000 euro sau de dolari!

Specialiştii se aşteaptă ca in 2020, industria de gaming să ajungă la 159 miliarde de dolari, fata de 43 miliarde, în 2019.

Sursa: Observator

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *